nojig

Sitter och sippar på ett glas vin som jag tidigare svepte stora klunkar ur. Fick ett sms som gav mej ångest:"Hej mamma har inte blivit piggare. Snarare tvärtom. Nu sitter vi på akuten för att få ordning på henne. Kram pappa."
Jag trodde hon skulle bli kvar och att det var jätteallvarligt. Det var bara urinvägsinfektion... Penicillin och tranbärsjuice och hon kommer vara peachy om ett par dagar. Kan man inte lägga in i smset att det INTE är livshotande när de garanterat vet hur jag nojar och gör dinosaurier av en fjäder? Det krävdes ett glas vin och lite nojande med syrran och Lund för att jag skulle ta mig samman. 
Nu är det bra igen.

Så bra det kan bli iaf.

Jag är kluven och jag drömmer jobbiga drömmar. Inte mardrömmar, men sådär jobbiga med massa känslor. Har vaknat båda förbannad och förtvivlad flera gånger under de senaste nätterna. 
Morgondagen kommer nog bli intressant. Kommer antagligen se människan (mannen, krypet, idioten, det hopplösa fallet mfl.) som förstörde ett helt år för mig då. Känner att det hade vart så mycket enklare att aldrig mer stöta på honom. Ska jag vara trevlig? Totalt nonchalant? Otrevlig? Eller direkt elak (och ev. våldsam)? Det enda jag kommit fram till än så länge är att:
1. Vin är gott och väldigt, väldigt bra.
2. Novalucol är bra mot magsår.
Det kommer bli spännande. Men den här gången har jag iallafall världens grymmaste vän på min sida. (i-c-e)

Men det löser sig nog. Jag måste bara slute noja och kanske äta en novalucol. 

Puss.

Kommentarer
Postat av: syster yster

>3>3>3

ja skällde på pappa idag han sa att han skulle försöka bättra sig i framtiden.

men hun, bara riiiing om du vill prata! insåg precis att ja kommer plugga ihjäl mig i vår så kan behöva många och långa pratstunder!

älskar dig ! puss

2012-01-17 @ 23:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0