Mellan hägg och syren kommer... lathet?

Denna uppsatts kommer ta kål på mig. Det är onsdagkväll, jag borde förbereda mig för pub och fest! Men nej nej, det ska skrivas tills fingrarna går av. Jag vet att det är mitt eget fel för att jag struntade i det så länge. Men jag fungerar lite så, sopa under mattan, syns inte finns inte osv. Pappa kallar det "ren jävla lathet", men jag tror det är nåt mer, en ovilja att följa regler, att gå sin egen väg. Det kan väl även kallas idioti, men låter inte lika tufft och rebelliskt.
Det finns ett talesätt som heter mellan hägg och syren kommer lustan. De där gammelsvenskarna visste vad de talade om. Det är inte bara fåglar och små skogsdjur som har instinkter som lockar på dom. Ibland är det helt enkelt svårt att hålla sig i skinnet. Men hittills har det fungerat. Hur länge till, sen jag kom tillbaka till ett ställe där det finns människor, återstår att se. Sen kan det ju tilläggas att vissa människor inte gör saken lättare för mej..

Nu ska jag fortsätta intervjua en anonym 23åring på Bjertorp, aka mej själv.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0