Örebro!

Var i Örebro igår för att fira av en kompis som ska ta studieuppehåll.
Vi shoppade i Marieberg, åt och drack gott på Harrys och sen drog vi iväg till bowlingen. Självklart var jag tvungen att tävla, och vinna. Blev skitförbannad när jag rullade i rännan, men när vi var klara hade jag vunnit på den banan jag spelade på och kommit tvåa totalt! Jag är inte en god vinnare. Jag kan ha retat de som var sämre litegrann. Men det skyller vi på ölen tycker jag. 

Kände mej iaf superhet i nya röda pumps (75:-!!!) och en leopardmönstrad luddig kofta. Mörka, smala jeans med hög midja och rött läppglans. Very pin-up-ish.
Sen drog vi vidare för lite mer dricka på Harrys igen, väldigt trevligt.
Kvällen avslutades på Babar (som jag fortfarande hävdar ÄR en elefant i grön kostym) som visade sig vara ett klassiskt 18-ställe med väldigt varierad musik. Ibland lyste dj:n och spelade remixes på la roux och robyn, men mest vart det house och reklamradio-hits. Oavsett så dansade vi järnet!
Under kvällen hann det diskuteras P3Guld, pop i största allmänhet och hur skönt det är att se lite civilisation ibland.

Vi åkte hem sent på natten, jag var viltspanare och höll föraren vaken i framsätet. Gled hem, kommenterade en post på FB och somnade sen på tre sekunder. 

Vaknade av att jag hade fått ett sms. (Sov iofs i fyra timmar till innan jag läste det men..)
Blev väldigt konfunderad över det som stod. Det fick mig att börja fundera massor, och jag är väldigt bra på att göra en höna av en fjäder, så det slutade med att jag hade ont i magen. Fick senare ett svar som lugnade mig, men det sitter fortfarande och gnager litegrann i bakhuvudet.
Verkar iofs vara lite av ett tema de senaste 24 timmarna. Men det löser sig väl så småningom.
Är fortfarande nyfiken på det som kom sent igår. 

Efter alla gårdagens eskapader är jag idag rätt sliten. Har gått upp och hämtat frukost, thats it. Sen var det tillbaka i sängen tills nu (20.21).

Borde äta något mer, och någon gjorde mig väldigt sugen på pannkakor...^^
(Kissen är fortfarande inte hemma, men Jenny såg honom borta på Magasinsgatan, så han kommer nog tillbaka snart. Men jag oroar mig ändå, han har vart borta sen i onsdags...)
PUSS!

Kommentarer
Postat av: jazzmaster

nu på lördag tycker jag att du ska gå in på andra sidan gatan, på molly bar. bara ett tips. ;) hittar du mig så bjuder jag på bubbel! http://www.facebook.com/event.php?eid=130396117025748&ref=ts

2011-01-25 @ 20:09:27
URL: http://www.helgon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0