Anteckningar

Ibland när jag ska sova kommer jag på så fantastiska grejer. Som förvisso ofta visar sig vara skit när jag ser det dagen efter, men ändå. Jag brukar iaf anteckna som sms i mobilen då. För att jag är för lat för att skriva ner det i word. Men det har blivit en del som jag nu tänkte dela med mej av några anteckningar:

"Jag har spelat hockey, dvs bråkat med syster yster iförd skridskor, hjälm och hockeyklubba. Detta resulterade i en puck på mitt oskyddade smalben. Det är svullet och rött, men syster försäkrar mig om att det kommer bli blått så småningom. Tur att hon har koll på det där med puckrelaterade skador."

"Fuck you and fuck her to. Je ne regrette rien. Mein hertz brennt. Det finns inga ord."

"Jag vill explodera i din närhet. Du gör det så perfekt. Din mun, din tunga, dina fingrar och dina befallande ögon. Jag kan aldrig låta bli. Stjärnor som dansar i taket. Snö som spritter i fingrarna. Solen inuti min kropp. En liten bit av himlen, sprakande av fyrverkerier."

"En blick. Din hand. Så stark. Jag får svårt att andas. Ser upp på dej. Du ler. Dina ögon lyser på ett sätt jag inte sett tidigare. Ett mörker som lockar. Jag njuter av att vara hjälplös. Jag kämpar för att få luft. Du ser det. Trycker åt lite hårdare. En överlägsenhet i din blick. Ett leende. Bara i mungipan. Det säger allt. Jag är din ägodel. Mitt liv i dina händer. Här vill jag alltid vara."

Kanske bör tilläggas att de sista två handlar om samma person, som också är anledningen till att jag vill söderut... (a)

Men nu blir det plugg, om jag kan koncentrera mig när den osynliga sambon flyttar ut. Nu blir jag själv i huset med katten, fast han kommer nog gilla att kunna röja i hela huset.

Puss!

Kommentarer
Postat av: madde

jo men nått sk aja vell ha koll på... hur känns de nu?

2011-01-13 @ 22:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0