Snö och Yazoo

Idag ligger det en decimeter snö på marken, kramsnö. Satte på Shiraz halsbandet med den nya adresshylsan på. Sen öppnade jag dörren och han hoppade ut, helt fashinerad av det där fluffiga vita som låg överallt. Han har nog aldrig sett snö förut. Han jagade snöflingor och jag fixade med en upphängningsanordning till fågelmaten. Tänkte att han måste ju ha något kul att kika på under dagarna när jag inte är hemma. Bara han inte fångar en fågel och tar med den in...

Nu sitter jag och är lite nostalgisk, lyssnar på Yazoo. Underbart är vad det är!
Det började med att jag hämtade ut min inbjudan till vinterfesten, som kom i form av ett kassettband! med massa låtar på, bla don't go med yazoo. Det gjorde mej sådär knas-glad, för jag älskar den låten.
Sen var jag iofs redan lite knas-glad redan innan, för jag träffade och fick en kram av han med de där fina blå ögonen när jag precis hämtat inbjudningen. ^^
Vi messade igår och kom fram till att vi ska ses och umgås nån dag, typ se en film eller vadsom. Är sådär igen att jag bara sitter och flinar när jag tänker på honom, trots allt strul som är. Tunnelseende på hög nivå. Men sån är jag.

Låtarna på ibjudan letade jag reda på på spotify, och de som fanns la jag in i en playlist. Sen tycker jag att det tillhör allmänbildningen att lyssna på Yazoo!

Idag är en fin dag <3

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0