Mariefred

Visst är det skönt att vara hemma hos föräldrarna, och bli lite bortskämd. Men jag minns nu varför jag flyttade hemifrån så fort jag kunde. Tjat, tjat, tjat. Du hinner inte göra si, du borde inte göra så.
Ska bli så skönt att åka tillbaka till Grythyttan. Att få vara ensam med katten utan en massa släkt som väcker en innan åtta på morgonen och framförallt att slippa en mamma som pratar bebisspråk med alla yngre än hon själv.
Imorrn kl halv 6 åker jag.

I fredags var jag inne i södertälje och träffade farmor. Vi var uppe och tände ljus hos Mia. Jag planterade en liten en där också, och hängde en ängel i den. Det blev väldigt fint och det kändes bra att ha varit där. Såg även en ekorre när vi gick därifrån. Jag ser det lite som ett tecken, att hon sa tack eller så, för jag har alltid associerat ekorrar med Mia. Blev såklart rätt tårögda, båda jag och farmor. Jag saknar henne fortfarande, fast det var elva år sedan...

Skulle ha träffat Joss också, men det blev inte så. När jag hade tid hade inte hon det och vice versa. Nästa gång får du komma till mej istället.

Katten har dessutom lärt sig att klättra upp i våningssängen via stegen, rätt duktigt av honom :)

Puss!

Kommentarer
Postat av: madde

va mysig:) sol, ekorrar, hemgjord saft och kakor vid sommarstguan hos mia >3

2010-11-06 @ 16:17:18
Postat av: joss

ursäkta. men jag hörde av mig runt tio någon gång. jag sa att jag skulle fortsätta sova en liten stund om dom inte ringde och att jag skulle säga till att nu kan du komma över om du vill.

Men då hade du planerat in annat istället. direkt.

inte mitt fel.. sen tänkte jag skita i gymmet också bara för att du skulle kunna va med mig och åka sex som det var tänkt. ... =/



jag kan inte åka iväg till folk. eftersom jag inte har betalda semester dagar eller sjukpenning och måste jaga timmar som jag ändå knappt får någon vettig lön för sen. Det är inte för att vara självisk som jag inte kommer. Det är bara inte helt enkelt att vara JAG heller just nu.



Det var säkert inte menat som en attack (det du skrev i inlägget här) men det känns lite orättvist av dig att spegla det så.

2010-11-07 @ 19:39:03
URL: http://jossdiary.blogg.se/
Postat av: pixii

Som jag skrev i inlägget, när jag hade tid hade hon inte det och vice versa, dvs tvärtom. Jag ledsnade bara lite på att det alltid är jag som måste lägga ut pengar på resor fram och tillbaka, jag har bara mitt studiebidrag som du kanske är medveten om. Nu hade jag inte råd att åka bussen och var tvungen att åka med pappa. Så tyvärr hjälpte det inte att du hörde av dej vid tio om natt du skulle ha tid vid två. Jag menar det inte som något påhopp, det borde du vet vid det här laget. Men när du inte kunde så planerade jag med farmor för en heldag, och jag hade inte hjärta att säga nej till henne när hon nästan började gråta för jag ville tända ljus på graven.. Det är synd att det blev som det blev, men tåget kostar inte så mycket, och jag bjuder ju på mat om du kommer, common sense liksom. Love you and miss you very much!

2010-11-07 @ 22:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0