lost

Om någon vet vart han är blir jag jätteglad för upplysningar!

 

Jag vaknade av katten som sprang runt och betedde sig mer än vanligt vid halv nio imorse. Tyckte att han kan ju få gå ut och springa av sig lite, så han inte river stället för mej och jag får sova ett par timmar till.


Det var nästan fjorton timmar sen.
Jag har vart ute och ropat, lockat och skramlat med godisburken högljutt. Ingen katt. Jag gick ut i regnet och skramlade med burken och letade med ficklampa i dikena. Ingen katt. Jag har suttit inne hela dagen (förutom under letandet) och öppnat dörren och ropat vid vartenda ljud som med mycket fantasi kunnat vara en katt. Tom när det vart katter på reklamen på tvn! Fortfarande ingen katt.
Jag tror inte att jag kommer kunna sova innan han kommer tillbaka. Trots att jag måste pga skola imorrn.

 

Jag trodde aldrig att han kunde bli mig så kär på så kort tid. Han förgyller mina gråa dagar bara genom att finnas till. Han lyssnar på allt skit som jag har att berätta och tröstar genom att spinna och gosa. Han väcker mej med pussar på morgonen och han är det finaste jag vet. Min älsk. Min..

 

Det är som ett hål i hjärtat som fransar sig i kanterna så det bli större och större vartefter sekunderna tickar på.

 

Suck.. Dumma katt, kom hem. Jag behöver dej. Mitt lilla kol.

 

Ska läsa lite, se om han dyker upp eller om jag somnar.
Fan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0