Kallt och knapert

Hemma i Hyttan. Både jag och katten var trötta igår när vi kom hem, fast jag höll mej iaf vaken ett tag. Shiraz somnade efter fem minuter och låg och snarkade bredvid mej på schäslongen.

Det är sådär äckligt tok-kallt idag. Måste komma ihåg att använda vantar och smörja in händerna ofta. Annars får jag såna där osexiga, fnasiga och torra vinterhänder.

Gjorde räkningarna idag, lite sent, jag vet, men bättre sent än aldrig. Insåg att det inte kommer bli några böcker till den här delkursen. Jag kommer nog knappt klara mej till bidraget kommer.
Det beror på att alla kvartalsräkningar kom nu, och sen årsinbetalningen på kattens försäkring och någon påminnelse också.
Tur är väl att jag handlade ganska mycket som ligger i frysen nu. Mat är iofs aldrig ett större problem då jag är en (självutnämd) mästare på att slänga ihop ätbara saker av det som finns hemma. Och dessutom finns det tom studier som visar att man kan överleva i tre-fyra månader på allt man har liggande i skafferier osv.
Lyckligtvis behöver jag bara vänta ett par veckor tills pengarna ramlar in. :)

Funderar på en promenad innan solen går ner helt, vilket ser ut att vara snart... Jag kan ju lyssna på 2 steg från paradise samtidigt, är så kär i den plattan! ♥

Puss!

Kommentarer
Postat av: John

Jag har fastnat totalt för "Du är snart där"!!

2010-11-08 @ 16:52:24
Postat av: madde

säger bara SHELLY! och vi hade -15 idag och de har snöat hela helgen ^^

2010-11-08 @ 23:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0