Instinkt?

Läste ett inlägg aldeles nyss där det står att attraktion inte är ett val, det är primitiva instinkter.

Jag kan till viss del hålla med, man kan omöjligt bestämma vem man faller för. Men att man faller för någon som kan skydda en och som verkar ha bra gener att föra vidare? Kan nån förklara mina kärlekar för mej då?

1. första pojkvännen, tunn, dålig hållning, slacker, milda alkoholproblem.
2. andra pojkvännen, kort, obotligt blyg, slacker.
3. första riktiga kärleken, tunn, alkoholproblem, allergier.

Nu är detta bara de sämsta egenskaperna hos respektive person ur en genetisk synpunkt.
Min slutsats är ju att antingen är teorin fel eller så är jag bara kass på att välja partner. Jag tror inte att instinkten är allt, isåfall hade jag valt stora och starka killar, och när jag ser tillbaka är det inte många som är det.

Kände bara att jag var tvungen att motbevisa det, antagligen bara för min egen skull. För att jag är en messerschmitt.

^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0