lång helg

Det har vart en lång helg. Jag har inte gjort så mycket. Legat som en överkokt kålrot i soffan framför tv och dator.
Men ett par dagar hände det iaf lite kul saker.
I onsdags var det puben, men jag drack inte mycket, två öl bara. Vi dansade och snackade och skrattade åt hur fulla alla andra var. Jag lyckades iaf ragga till mej en gratisöl utan svårigheter. Jag har en känsla av att min kjol och det faktum att jag hade skjorta som var rätt.. uppknäppt på mej underlättade. Tydligen var det flera som kollade. ^^

Torsdagen spenderades i ensamhet och under ständiga grubblerier. Det är inte bra för den psykiska hälsan att fundera för mycket, det vet jag. Men det är lika svårt att låta bli.
Senare på kvällen kom Basse över och vi snackade och fikade, te och kladdkaka. Det var skönt att ha nån att prata med som man inte umgås med varje dag, som omväxling. Det var trevligt. Avslappnat.

Fredagen var också en ensam dag, men det gjorde inte så mycket. Jag hittade på lite roligt ändå, bla en födelsedagspresent till min vän i Skåne. Det var kul, men rätt så busigt. Haha.

Lördagen innefattade en kort promenad med Helena och Thomas. En kortare sväng själv och ett telefonsamtal med mamma. Jag har lite ångest över att bo i Mariefred hela sommaren, det känns som jag kommer behöva åka till Hyttan bara för att ta pauser från vardagen.

Idag vet jag inte vad som händer, ska väl städa och diska lite innan lilla sambo kommer hem, när hon nu kommer hem. Hon visste inte när jag pratade med henne sist, innan hon åkte. Men hon kan behöva en paus från byn, det gör nog alla när jag tänker efter. Även jag.

Eller, jag vet inte vad jag vill. Inte längre. Jag vill bara vara glad igen, tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0