nötskal

 

Jag har vart lite dålig att skriva nytt på sista tiden. Det har vart mycket med skolan och allt annat också. Små samhällen i ett nötskal kan jag säga.

Bara för att det knappt händer något av intresse här så är alla väldigt nyfikna på vad alla andra har för sig. Det inkluderar tydligen mej. Okej, jag vet att man kan läsa väldigt mycket här på bloggen, även om jag fortfarande inte fattar varför folk läser, men jag försöker att vara lite diskret. Inte nämna namn osv. Men det som är så ”i nötskalet” är att de som läser verkar fatta ändå, för att det går så mycket rykten. Till och med de som inte läser vet ju för fan allt.

Sen har vi ju den här klassiska snöbollseffekten. Allt som sägs eskalerar tills det är helt galet långt ifrån sanningen. Jag tänker inte nämna exakt vad, men jag har vart inblandad i flera av ryktena. Vissa säger att jag har mej själv att skylla, att jag får sluta bli full och få ragg på puben t.ex. Som om det skulle hända, haha!
Det som är lite intressant är att om jag hade gjort exakt likadant i Södertälje, där jag kommer ifrån, skulle ingen reagera som de gör här.
Alla vill, nej måste veta vad som händer, vem som ligger med vem, vilka som alltid blir alldeles för fulla, vem som skämde ut sig sist osv.
Jag fattar att historierna ändras lite med varje person som berättar den, men vad jag inte förstår är när det blir helt åt helvete fel från personerna som är inblandade.
Det är värre än en reality-dokusåpa.
Om man satte dolda kameror runt i byn och visade det på bästa sändningstid skulle hela svenska folket sitta som fastklistrade framför tvn. Varje sändningstillfälle.
Skit i big brother eller paradise hotel, Grythyttans studenter skulle göra hundra gånger bättre tv. Mer sex, mer intriger och mer skitsnack. Vi skulle slå tittarrekord på nolltid. Vara på löpsedlarna varenda dag.
Är det inte spännande att veta allt? Alla detaljer?  Vem kommer vinna tävlingen?

Jag skulle kunna sitta och bittra över det här hela natten, men jag har ett liv att leva. Jag lever i nuet och tänker skita i vad alla tror. Jag vet vad som är sant när det gäller mej själv.
Ett tips är ju att ta allt som sägs här i byn med en stor nypa salt.

*puss*


Kommentarer
Postat av: Nickolina P

jag skulle vilja se den tv-serien! :D

2010-03-26 @ 16:52:15
URL: http://nickolinap.blogg.se/
Postat av: E

Varför bryr du dig vad andra tycker?? De är ju ändå bara du och den/dom personer som är inblandade som vet hur de ligger till eller? Och om du skriver på internet så är de klart att många läser och hittar bloggen. Vill du inte att någon ska läsa och veta så varför skriver du inte bara på word då??

2010-05-30 @ 19:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0