cynism, mygg, grillning och Cornelis visor

Cynism när det är som jag tycker det är bäst:

http://alice-underlandet.blogspot.com/2010/06/kobolt.html


Grillat och druckit vin på guldkusten för att fira Gi i förskott. Eftersom hon ska till Kroatien! när hon egentligen fyller. Lyxmask :p
Myggen var inte nådiga och knotten var ännu värre. Mitt huvud är knöligt och kliar. Jag tror verkligen på pappas beskrivning av ett knott, det är en jättegap och ett par vingar...
Det enda jag vet som verkligen fungerar mot dem är en cigarr, och det kan ju bli ett dyrt sätt att bli av med myggen.. Om än så trevligt och gott.

Sen ska jag ju jobba i skärgården i sommar så jag värmer upp med lite cornelis såhär på kvällen. Ångbåtsblues och brev från kolonien, det är fina bitar det.
Cornelis Vreeswijk – Ångbåtsblues
Cornelis Vreeswijk – Brev från kolonien

Sen tar vi en ballad bara för den är fin på ett lite hemskt sätt.
Cornelis Vreeswijk – Balladen om Fredrik Åkare

Jag funderar fortfarande på vad låten heter där han sjunger, de obebodda öarna är allra bäst där finns varken ... ... ... polis eller präst. Den är skön, och jag älskar den raden.
En annan bra är ju ur ångbåtsblues, pojkar och flickor, vart ska ni åka, vi ska till Möja, supa slåss och bråka.
Haha.

Nej men om man skulle ta sig i nackskinnet och plugga lite.. eller kolla på tv..

puss på er!

Kommentarer
Postat av: Lisa

ja visst är det vad man brukar göra på möja! lovely! men du vad ska du jobba med i skärgården?? puss!

2010-06-04 @ 01:52:09
URL: http://lisamagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0