fy på mej

Jag har svårt att förstå hur jag kan vara trött när jag sov bort halva dagen. Sjukt. 
Nåt annat som är sjukt är mitt sockersug! Jag måste vara beroende.. 
Madde, du som pluggar sånt, hjälp!?
Tänk att du inte fått träna på två veckor, så känner jag när jag inte får äta socker.
(om du är rökare kan du jämföra med när du inte fått en cigg på hela dagen..)
Jag blir knäpp snart. Tills jag är botad så vet jag inte hur jag ska klara mej.
Hmm.. Jag äter lite paj sålänge.. (a) 

*fy på mej*

puss*

Kommentarer
Postat av: Trifix

Kan du inte ta reda på varför jag springer omkring och är hungrig....KONSTANT!

2010-01-26 @ 22:47:08
Postat av: pixii

är du säker på att det är hunger? och inte bara sugen? men.. du kanske äter sånt som inte mättar så bra? prova mer fullkorn osv. långsamma kolhydrater, är man mätt på längre^^

2010-01-27 @ 08:47:41
Postat av: Trifix

Mmmm....nu när du säger det så är det nog mer sug än hunger...bilda klubb? :)

2010-01-27 @ 18:10:38
Postat av: madde

asså ja äter just nu upp de sista av min 200 grams chocklad kaka, så ja ja har pluggat sånt, men tycker inte att de hjälper :P läser däremot om beteendeförändringar nu så kanske kan säga nått bra senare. börjar oxå så smått inse att ja typ förträngt att ja e sönder stressad. tänk att man inser allt sånt när man börjar läsa en kurs om stress! idag av nämligen första san på länge som ja satt ner i lugn och ro och åt middag utan tv eller data på vid matbordet och med en bok och tystnad till sällskap. JÄVLIGT SKÖÖNT!

2010-01-28 @ 18:48:45
Postat av: pixii

Det spelar ingen roll om det hjälper dej, jag vill veta vad jag kan göra för att underlätta. =)

(tycker dock inte om din idé om elshocker..)

Jo, jag vet exakt vad du menar. Mamma skickade ju ffs ner magkatarrsmedicin till mej! Jag som aldrig trodde jag kunde bli stressad, lider av en stressrelaterad sjukdom. skumt.

Men har du nåt tips iaf?

2010-01-28 @ 21:03:26
Postat av: madde

shiet! jobbigt me magkatarr! em, försök att dra ner lite på de i början till att äta sötsaker på typ bara helgen,och sen om du blir sugen typ ta en frukt eller nån macka. eller riktig mat.

de enklaste är egentligen att inte köpa sånt eller ha hemma över huvve taget, och gå förbi godis hyllan i affären och köpa nåå nyttigt snacks, typ morötter! haha dipp och morötter är väldigt gott och nyttigare än godis. men antar att de bästa om du har som mej är att helt försöka avstå eftersom de är som ett beroende och man ska ju försöka lära bort kroppens reaktion på att sött är en belöning....

så tyvärr är de bästa att sluta helt, att bestämma sig för att inte äta mer helt enkelt. ja klarade de innan jul och ska börja nästa vecka igen^^ ring om du vill prata mer^^

2010-01-29 @ 00:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0