:- = :D

Pengar, pengar, pengar!!!
Äntligen har studiebidraget kommit =D
Fast en hel del kommer försvinna.. På böcker, tågbiljetter mm. Men, jag har pengar igen! Wiihooo!

Det snöar idag, men är inte så kallt, kanske två minus. Skönt att det blir varmare, snart vår? Nån mer än jag som längtar? =)

Hade sensorik idag, alltså, det skulle kunna vara jättekul om vi bara hade en annan lärare! Åsa är så tråkig. Efter tre minuter har halva klassen hamnat i dvala, den andra halvan kämpar för att hålla sig vaken. Jag förstår inte hur en människa kan vara så TRÅKIG att lyssna på... Tråk-Åsa kallas hon. Så passande så det finns inte. Haha!
Jag försöker verkligen, men hon har noll koll på vad hon ska säga och kommer av sig hela tiden. Dessutom har hon ett sådant tonläge att man blir trött på en gång. Just nu fattar jag inte hur någon ska klara hennes del i kursen. Det är väl bara att hålla tummarna och hoppas.

Ikväll måste jag ta mej i kragen och plugga till vintentan. Om jag inte klarar den får jag inte fortsätta med nästa kurs, MOS II, och det vill jag verkligen göra. MOS kurserna är ju hela anledningen till att jag har bitit ihop på hospitalitykursen och bacillkursen. MOS är ju själva sommelierkurserna. Det som är karaktären på den utbildning jag valt. Då kan man ju inte faila, då SKA man lyckas, oavsett vad det krävs.

Jag hade en idé om att jag skulle vara duktig och sköta mej tills Lund, alltså, hålla mej i skinnet, låta bli vissa temptations. Men det verkar bli svårare än jag trott. Nu menar jag inte att jag inte kommer klara det, det SKA jag göra, men det är lite.. svårt.. i vissa lägen. Herregud, jag är ju vuxen och har behov som vilken annan människa som helst. Och när jag vet att vissa kan fylla dom behoven så kan det bli jobbigt att låta bli att skicka det där smset sent på kvällen.. Men jag har bestämt mej. Inget bus förräns Skåne, och där sätter jag punkt.

Nu ska jag plugga. Och kanske ta lite paj som motivation? Jag ska ju ändå (kanske) på volleyboll ikväll och step-up imorrn ;)

Puss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0