18-02-10

Chillar med musik. Rensar huvudet. Gör en ny playlist.

chill 'n feelgood ;D

Va på mitt typ första pubmöte idag, ett inofficiellt men ändå. Vi ska flytta alkoholtillståndet till A-salen så vi kan få göra nåt annat än hemmafester. Visst är det trevligt med hemmafest, men jag gillar att få lite variation.

Är hemma själv den här helgen. Lilla sambo är i sthlm och ska tydligen en vända till Finland också, så jag har lagt in en beställning. Bacardi apple, Bombay Sapphire och eventuellt en tequila om hon orkar bära. Ska bli kul att kunna blanda lite roligare saker än vodka o juice.

Jag har slutat lita på mitt horoskop som bara tjatar om att nu är en bra tid att träffa nån och att jag kommer göra det och bla bla bla. Jag är less på att höra det. Jag vill inte tro en massa saker, jag vill inte må såhär.
Jag ska ringa vårdcentralen och be om en utredning, om de tycker att jag ska vidta åtgärder så kommer jag göra det.
Jag orkar inte med den här jävla bergochdalbanan längre. Jag vill känna att jag är stabil, att allt inte bara vänder på två sekunder från glädje till total hopplöshet.
Jag är skeptisk till mediciner, men fungerar de så är jag villig att prova. Jag vill inte få stunder då allt känns så hopplöst att jag bara vill lägga mej ner på stället och dö. Jag vill inte drabbas av den överväldigande ångesten som jag faktiskt gör emellanåt.
Jag vill ha tillbaka min kretivitet och min galna fantasi, att vilja hitta på nåt en vanlig kväll helt spontant finns knappt längre. Jag drömmer inte längre. Det har bara slutat, om det inte handlar om mardrömmar.. som denna:
http://pixiidoll.blogg.se/2010/january/jag-hatar-sadana-drommar.html
Jag pallar inte. Jag vill inte ha medlidande. Jag vill inte heller höra att jag är sur, otrevlig och bitter. Varken omvänd psykologi, gulligull eller tough love fungerar. Jag vill inte mer. Jag vill vara ifred, men jag vill inte vara ensam.
Jag vill vara konstant full, då brukar jag va lite gladare. Men det där med att självmedicinera fungerar inte i längden, fatta hur jag skulle vara efter en rejäl kur med alkohol och fika. Tjock, ännu mer som jag är nu och antagligen totalt alkoholiserad. Då skulle jag bara behöva ännu mer hjälp.
Nej, jag ska ringa vårdcentralen och se vad dom kan hitta på.
Vad som helst är bättre än nu.
Men jag tar hand om det, så oroa er inte.

puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag är också sjukt skeptisk till sånt... så plz do tell om pillsen funkar!! :)

2010-02-21 @ 02:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0