vinterfesten

Så. Vinterfesten -10. Vart ska man börja?

Champagnefrukosten började vid tolv, tidsoptimist som jag är kam jag en halvtimme sent.
Alla var relativt ofixade och några var trötta. Men jag tror att alla var taggade för kvällens fest.
Vid tvåtiden gick tjejerna till Evelina för att fixa hår, smink och kläder. Allt gick jättebra,
och bubblet försvann i ett bra tempo ner i våra magar.
Jag lockade hela håret så det blev krusigt och sminkade mej. Allt samtidigt som man gick runt i nästan bara underkläder, jag hade tex bustier och jeans, medans nån annan hade balconette-bh och mysbyxor.
Riktigt hett med andra ord.

När det blev dags att få på sig klänningen kom också problemen. Jag visste att den var tajt,
men i stressen över att bli klar så hade jag lite bråttom och lyckades spräcka dragkedjan.
Självklart fick jag panikångest och kände att jag var nära att bryta ihop.
Som tur är har jag underbara vänner och Evelina räddade min dag genom att låna ut en klänning till mej.
Tusen tack!!!

Vi kom iväg till förfesten och hade jättekul. Sen vinglade vi iväg till studenternas hus för att ställa oss i kö.
Redan på vägen såg man att det var strålkastare såm lyste upp på himlen i takt till musik.
Vi kom fram och där fanns en röd matta, i meterhöga, stora vita bokstäver stod det HYTTAN.
Vi hade en Johnny Depp som spelade musik och paparazzi sprang runt och fotade.
Det var uppenbart att temat var Hollywood!

Väl inne fanns det en bar som serverade bla agua de bolivia, sprit smaksatt med koka-blad.
På en vägg var en stor digital klocka projecerad som räknade ner, the final count down.
På bordsplaceringen hade alla fått varsitt aka. Jag var Valerie Perinne, som jag i efterhand har tagit reda på vem det är, tydligen så är det en skådespelerska som har vart på omlaget till playboy.
Vissa alias var klockrena, typ hon som blev Katrin Zytomierska, de är väldigt lika till sättet..

Vi blev hälsade välkomna av Jack och Kelly Osbourne, och sen följde ett uppträdande av Lady Gaga.
Alla var sjukt pepp och vi stod på stolar och bord, och sjöng och tjoade. (Hade ingen röst dagen efter)
Middagen avbröts stup i kvarten av skålar, sånger och allmänt ståhej.

Varmrätten var grym! Oxfile med rotfruktskaka och rödvinssås.♥

Efter desserten börjar det bli lite luddigt i kanterna. Vi drack mer champagne. Dansade och minglade.

Träffade han med stort H. Vi pratade, jag sa till honom att jag borde hata honom, att han skulle förtjäna det. Tyvärr är det väldigt svårt att vara arg på nån som bara håller med och sen säger att jag är söt!
Jag antar att vi inte borde, att jag inte borde, men det hände saker ändå.
Har sedan länge konstaterat att han är my drug of choice...

Sen blev det såklart ett gäng efterfester.
Under den sista fick vi lära känna Herr Hans självmordsfåtölj. Jag antar att man måste ha sett det för att fatta helt, men helt plötsligt låg Hans på golvet med en fåtölj över sig. Senare lossade armstödet också.
Harakiri-fåtöljen jobbade stenhårt på att få med sig Hans i fördärvet och jag och Jenny höll på att DÖ av skratt.

Nu blev det ett långt inlägg och jag har ändå missat massor, men jag kan inte få ner allt, SÅ kul hade jag!
Tack för en underbar kväll och natt!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0