Nikkori

Idag har vart en sån där dag som börjar segt men sedan eskalerar till någat alldeles, alldeles underbart.

Det började med att jag vaknade vid åttasnåret för att hjälpa till att leta kläder och säga tack och hejdå för sällskap osv.
Somnade om och toksov till halv ett.
Stressade i mej "frukost" vid fem över för att lindra baksmällan och springa iväg till skolan.
Genomled en lång lektion där jag i ärlighetens namn inte förstod så mycket.
Halkade hem, åt lite snabbt, halkade bort och hämtade kvarglömda kläder hos Anna och Jenny.
Fixade mej lite inför provningen och letade reda på glas och ätpinnar.
Halkade genom snöovädret till studenternas hus för att möta Evelina.
Provade fyra olika sorters sake.
Åt fantastiskt sushi från East-West.
Provade åtta underbara teer, bland annat sencha och macha.
Drack ett supergott sött plommonvin som hette Nikkori. Det betyder "söta leendet".
Sen fanns det te och tillbehör att köpa till väldigt bra priser så jag kunde inte låta bli. Dessutom fick vi shoppa på kredit och betala efter jul.
Så lite lycklig av saken och shoppingen gick jag hem med två supersöta teburkar och en påse bancha.

Helt fashinerad av Japan fortsätter kvällen i dess tecken då jag ska se Princess Mononoke för första gången på min 46" tv och mysa med kissen.
Det kunde knappt sluta bättre idag än det gjort.

PUSS!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0