letar självdiciplin

Igår hittade jag en enorm tusenfoting i mitt badrum, idag dödade jag och Jonny den med hårspray.
Igår tänkte jag faktiskt att jag skulle göra hantverksprovet, idag vägrar jag oavsett vilka argument som ges.
Idag är ändå bättre än igår.
Trots att jag har prov om tio minuter och bör iaf plugga till tentan på torsdag. Men jag pallar inte.
Jag skyller på de gråa molnen som valt att sväva ovanför mitt hem.
Jag skyller på oro och ångest för sommaren. Men det skulle egentligen inte behöva vara ett problem, mind over matter osv.
Men min självdiciplin har gömt sig lång in i ett hörn under min säng, där jag inte kan få tag på den pga dammallergier. Jag har försökt att muta den, men precis som jag är det en envis jävel. Så jag får nog helt enkelt vänta ut honom, tills han behöver sällskap igen..

Förhoppningsvis kommer det ett tillfälle inom en inte så avlägsen framtid då jag inte behöver självdiciplinen. Eller iaf väljer att strunta i den. Om bara naglarna kunde hålla..

Det är mulet och ensamt och jag gillar det inte.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0