hrrmm.. typiskt!

Den här helgen har varit.. ja.. lite pinsam. 
Fast kul på sitt sätt också.
Det började i fredags när det var Örebro dagen. Vi från campus Grythyttan hade med ett lag som tävlade mot dom andra nationerna i massa konstiga och roliga grenar.
Senare på kvällen skulle alla gå på kåren, en stor studentkrog. Men jag hade, som vanligt, noll koll och hade såklart glömt mitt leg!!! Men det löste sig och jag fick hjälp av en klasskompis att snacka med vakterna på stället innan dom öppnade så jag kom in tillslut.

Det var sjukt stort där inne, två dansgolv och tre barer. Jag höll mest till på det stora golvet där dom spelade hardcore trance bl.a.
Jag tyckte inte att jag drack så mycket, men jag blev alldeles för full och gjorde en del lite dumma saker.
Till exempel så strulade jag med två stycken jag ska gå i skolan med i tre år till! Väldigt dumt…

Sen slutade kvällen i alla fall med att jag följde med en kille hem, glömde att höra av mej till nån av dom som skulle med bussen tillbaka till Grythyttan, så jag fick en massa telefonsamtal medans jag var alldeles för upptagen för att svara… hihi.
Han va kanske inte den bästa hittills men jag behövde det. Det var skönt att skeda lite på natten och ha sällskap. Det andra ser jag mest som en bonus.
Kom på att det var rätt länge sen innan i fredags, mer än en månad!
Så länge är det jobbigt att gå utan. För mej i alla fall.

Ja, så jag missade bussen och när jag kollade mobilen på morgonen hade jag ELVA missade samtal!
Shit! Tänkte jag, men allt löste sig.
Det var bara några som varit lite oroliga att det hänt något med mej, eller att det skulle.
Sen när jag lämnade studentkorridoren där jag övernattat kom jag på ett väldigt irriterande problem; den bussen som gick till Grythyttan gick bara två gånger på hela lördagen!
Jag hade missat kvart i elva bussen och fick då vänta i Örebro till fem över fyra!
Det var väldigt segt.
Som tur var hade jag fått mitt studiebidrag så jag passade på att shoppa lite.
(lägger in bilder)

Satt i vilket fall som helst och väntade i flera timmar efter det att jag inte orkade med fler affärer.
Lyssnade på musik i mina nya fina rosa Skullcandy lurar och var fin i nya kläder.
Jag kände mej inte så fräsch i gårdagens outfit… men vad ska man göra.
Bytte i alla fall om på en café toalett. Så det kändes lite bättre.

På pressbyrån vid stationen köpte jag ett nummer av MOJO, det var flera större artiklar om Beatles där, om deras remastered ”Abby Road” och om Rockband Beatles. Lite bakgrund till varför osv. Jättebra, man fick dessutom en skiva med, med remakes på hela ”Abby Road”. Ska lyssna på den och ge en resention. Bl.a. ”Noah and the whale” hade gjort en låt.
Och dom älskar vi ju *blinkar åt Jonte*.  

Dom pissiga busstiderna resulterade i alla fall i att jag inte var hemma i Hyttan förrän runt 18.
Skulle på klassfest vid sju, men kände att jag inte riktigt orkade. Ändrade mej i sista sekunden och kom lite sent, men fick gratisöl och tilltugg. Det var gott.

Sen blev det mellanfest hos Jonny och Pontus. Lite obekvämt ett tag eftersom Pontus är 90:an jag skrivit om tidigare.
Ännu värre blev det ju när Jonny, som är skitshysst, berättade att Pontus kommit hem och i princip skrutit…

Jag har skämts ganska mycket den här helgen…
Tror att det kan stå något i stil med SLYYYNAAA i min panna… haha.
Men seriöst, jag förväntade mej nästan att Carro skulle hoppa fram från ur en buske och skrika slyna åt mej, och peka samtidigt. Det hade varit kul.

Det var en rolig mellanfest, vi spelade singstar och drack konstiga ”vad-som-finns-hemma-groggar”. 
Sen drog vi till puben, dansade och fick utstå en del pikar och frågor om vart jag hade tagit vägen på natten innan.
Det känns som om alla vet nu att jag inte åkte med bussen utan stannade kvar i Örebro under natten.
Men det kan jag leva med.
Jag fick fly ifrån ett av strulen från kvällen innan med ursäkten att jag måste gå på toa.
Sen gick jag o Jonny ut och snackade om massor. Tror jag har hittat en ny riktig kompis, känns bra.

Sen bestämde vi att vi ville gå hem och spela mer singstar. Vi sjunger väldigt jämnt, det är askul att ha någon att kämpa lite emot.
No offence to alla andra, men så kändes det.
Sen bestämde vi oss för att bråka lite med Pontus, typ lura honom att vi hade haft sex. Det gick ju lite sådär. Jonny fick panik när han såg att det var ett helt gäng som skulle upp till lägenheten, jag höll på att dö av skratt. Han såg så rolig ut!

Ingen gick i alla fall på det. Som tur var, jag behöver inte fler rykten. Haha.

Idag ska jag o Niklas äta kyckling och ris, väntar på att det ska gå en liten stund till så jag kan slå på riset, är jättehungrig.

Känner att det kommer bli… intressant på måndag i skolan. Men men.
Man ångrar ju bara det man inte gör har jag hört.
Så, passa på och lev livet medans ni kan!

Puss*

                              

Lite osminkad, men nöjd i en "jontetröja" och fina rooosa lurar^^


Kommentarer
Postat av: caroline

hoppar fram Slyna ;)

2009-09-27 @ 20:55:14
Postat av: madde

haha låter som du har kul iallafall! fast håller med om att ja kanske inte vill veta allt!, mne har ju fått höra värre saker när jag festat med dig och dina kompisar...

2009-09-30 @ 17:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0