nyår

Det börjar kännas rätt avslaget att bara sitta i samma skithåla som jag växte upp i. Ingenting händer och skulle något mot förmodan hända är det bara saker man inte vill beblanda sig med.

Det har varit mysigt, det är inte där skon klämmer. Jag är bara så less på mys!
Jag vill ha fart och galet med action, saker som händer. Sen kan jag ju såklart välja att inte delta, men jag vill iaf ha ett alternativ.

Övergången till det nya året vart lyckat, trots att den planerade middagen med syrrorna snabbt ändrades till en trip ut i skogen till Sara för party. Jag drack bubbel och kollade på J-VM matchen mot Kanada och disskuterade hockey och öl med en kille. Blev beskjuten av fyrverkerier som nåt fyllo skickade iväg åt helt fel håll.
Fick ett telefonsamtal av en kompis som jag trodde försvunnit helt ur mitt liv. Han var full och har uppenbarligen glömt allt vad han sa då. Känner att det är inte mitt problem, inte längre.
Kvällen slutade någon gång efter fyra då jag gick och kröp ner i bäddsoffan.
(Där killen jag tidigare kollat på hockeyn med låg och sov) Vaknade efter ett tag och frös, så automatiskt kurade jag närmre. Det slutade med att vi skedade vilket var väldigt gosigt.

Sen kanske jag ska reda ut lite angående mys. Jag gillar att mysa, med någon jag gillar eller med katten tex.
Det mys jag inte pallar är sånt där puttinuttigt och sliskigt. Att få komplimanger Är trevligt, men överdriv inte, då blir jag skeptisk och tillslut övertygad om att du antingen ljuger eller är allvarligt sinnesförvirrad. Sen tycker jag det kan vara oerhört läskigt med killar som kollar på en som om de var kära när man i princip aldrig träffats förr. 
Om jag är med någon älskar jag att pussas och kramas, skeda och vara nära, precis som vem som helst. Men är allt på den gosiga och gulliga nivån blir jag antingen elak eller totalt ointresserad. Oftast det senare.
Jag är nog rätt svår att göra nöjd när jag tänker efter.

Imorgon blir det iaf lite äventyr då de tre systrarna ska bege sig till huvudstaden för lite "shopping therapy". Senare i veckan väntar väl något mer släktbesök... Ska försöka härda ut. Snart får jag åka hem igen.

Det har vart ett konstigt lov. Intensivt. Släktingar har besökts. Obegripliga och rätt oönskade drömmar har drömts. Underbara sms har både fåtts och skickats. Jag har vart på dejt. Jag har festat. Jag har fyllehånglat och skedat. Jag har fått psykbryt på allt och alla. Jag har vart nere i mitt förbannade hål. Och en hel del mer jag inte orkar ta upp.
Ska iaf försöka ha två nyårslöften, ha bättre koll på ekonomin och sluta äta när jag är mätt!

Hoppas alla har haft ett bra nyår.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0