Lite gott

Special edition från Jämtlandsbryggeriet. Finns inte längre.. *snyft*

 

Finns ibland på våran pub! asgott!

 

En av favoriterna, blommig och humlig och alldeles perfekt!

 

Finöl på danska. Mörk med massa goda toner av choklad och kaffe.

 

 

Denna har jag inte testat än, men jag fastnade för namnet. Brewdog gör flera jättebra öl, mestadels lager och ale. Den här sorten är fryst flera gånger för att intensifiera smakerna och koncentrera alkoholen. På 32 vol% är den ganka mastig, men man häver inte god öl på samma sätt som blaskig Carlsberg, så det ska vara chill. Är stört sugen på att beställa en låda, men jag tror inte de har den på systembolaget...

 

Ikväll blir det lite ensam-vardags-lyx med dip o grönsaker. Fast jag är sinnessjukt sugen på en öl.. (a)

PUSS!


Kommentarer
Postat av: John

Bara namnet "Tactical Nuclear Penguin" får en ju att vilja prover omgående!!!

2010-12-10 @ 10:50:22
Postat av: basse

TNP görs inte längre den efterföljdes av sink the bizmark & slutligen freak of nature alla i stigande alkoholhalt. kul om freak of nature är att flaskan är gjord utav ett uppstoppat djur

2010-12-15 @ 12:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0