i ett förhållande med: döden

Återigen måste jag låna av Alice ( http://alice-underlandet.blogspot.com/ ) för att få ut det jag känner. Hon skriver så fantstiskt bra. Alltid. Jag önskar jag kunde skriva som hon... 

"Jag vill ha lek i mitt liv igen, jag vill ha skratt och ont i kinderna av för många leenden, jag vill ha ont i magen för att jag skrattat för mycket och vara så trött att jag egentligen inte orkar säga något mer men pratar ändå för att jag inte vill säga hej då.
Jag vill ha barnslighet och total oseriöshet och lekfullhet och dunkande bas som studsar igång mig.
Jag vill ha värme för jag fryser och jag skiter i allt, jag bara skiter i allt annat, alla omständigheter som vill ställa sig i vägen och all verklighet som vill måla världen svart, jag skiter i det mesta. Utom dig."


När jag läser hennes blogg hittar jag alltid inlägg som jag känner igen mej i. Det händer inte ofta annars. Men jag tror det är därför jag kollar varenda dag om hon lagt upp något nytt.
Just nu är det en av få ljusglimtar i mitt liv. Vilket jag vet låter väldigt deprimerande, även om det kanske inte är så egentligen. Jag bara trivs med att vara mörk och cynisk.  
Jag skämtade härom dagen och sa att jag hade ett förhållande med döden, ett svart och destruktivt förhållande. Sen när jag tänkte efter så vet jag inte om det var ett skämt. Men det beror mest på min pessimistiska sida.
"Förvänta dej alltid det värsta så blir du aldrig besviken..."
Och ja, jag har väldigt mörk och lite lätt morbid humor.. Det är ju trots allt jag som är döden..

puss*

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0