Abbey Road Now!

Sexton Beatles låtar, sexton artister och band, en skiva.
Redan första tonerna på första låten känns som.. Ja.. WOW!
The Invisibles tolkning av Come Together är sjukt bra. Lite electro, hippie, funk pop. Men det fungerar.

Innan kompet kommer igång ordentligt på Something tolkat av Leisure Society så får jag en stark Tim Burton känsla. Det hade passat perfekt i ett gladare parti i tex Coraline. Och flöjten i mellanstyckena påminner mycket om Belle and Sebastians Storytelling, känslomässigt iallafall.

Och nej, jag ska inte beskriva varenda låt. Men jag blev bara så swept of my feet. Sjukt bra alltså.

Det är en skiva som verkligen visar hur tidlösa Beatles faktiskt var! Även om låtarna är lite omgjorda för att passa artisternas egna sound så ligger det en stark Beatles vibe över allt.


stör mej dock lite på att media playern i min dator inte fattat att det är just en remake.. den verkar tro att det är orginalplattan Abby Road med The Beatles. Vet iofs att det är en specialutgåva för MOJO, men ändå...

Blir väldigt glad och sprallig av Jeffrey Lewis version av ”Octopus's Garden”. En plinkande gitarr och en lite hes röst. Väldigt fint faktiskt. Väldigt indie också, lite Juno-ish tom.

I ”I Want You (she’s so heavy)” känner man fortfarande hur starkt Lennon kände för Ono. Jag blir nästan lite kär av texten i sig… Tror dock att jag föredrar Lennons sång på denna låten. För att verkligen få den rätta känslan.
Basslingan är enormt bra, och i kombination med texten försvinner jag iväg i tankar om en viss person…

I ”Here Comes The Sun” gungas man av mjuka reagge toner. Glatt och svalkande nästan. *ler*


Känner redan att detta kommer bli en sådan där skiva som går massor på repeat i min spellista. Mysmusik, härliga tolkningar, harmoni och Beatles som ett skimmer över det hela. Tror inte att det blir bättre än såhär.

Nu blir det inga fler låtresentioner. Men jag har massor att säga, så jag finns på msn för diskussion^^


Har varit och jobbat på mitt grupparbete nu. Vi ska göra en litteratur studie som ska presenteras muntligt och på papper. Vårat ämne är gårdsförsäljning av alkohol, bra eller dåligt och vad skulle konsekvenserna bli om man slopade systembolaget. Ungefär. Har kommit så långt som intro, sammanfattning, bakgrund och metod/syfte. Det är sjukt svårt att komma på vad man ska skriva. Särskilt när det ska vara så akademiskt språk! Men jag tror vi ligger bra till, vissa har inte ens börjat o vi har ju gjort minst en fjärdedel. *skrattar*


Annars fungerar det ganska bra nu… Saknar fortfarande att ha nån nära... Så där mysigt och kärleksfullt nära... Så jag fastnade för ”No Time For Us” som bara är såå fin. *drömmer*


Puss*


Kommentarer
Postat av: 3tr_snyggast

Hej.

Vi har skrivit till dig på helgon. ;)

/3tr_snyggast

2009-09-21 @ 12:52:14
Postat av: 3tr_snyggast

Nu finns där svar åxå.

2009-09-21 @ 13:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0